سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاهای ترکی

شکم‌گردی اکنون به یکی‌از محبوب‌ترین تفریحات در سراسر عالم تبدیل شده‌است . چشیدن مزه لذیذ غذاهای خوش آب و رنگ به قدری دوست داستنی شده که امروزه گردشگران اکثری با انگیزه خوردن مدل غذایی مختص به شهر یا این که کشورهای دیگر مهاجرت می نمایند . بی‌تردید مرزو بوم عزیزمان کشور‌ایران خوراکی‌های محلی زیاد عالی و لذیذی دارااست و هیچ شکی نیست که کشورمان دارنده تمدن غذایی بی نیاز و خاصی است ; ولی با این وجود بازهم اشخاص بخش اعظمی در سفرهای فرنگی خویش به رستوران‌های متعدد می روند تا برای یکبارهم که شده خوراکی‌های محلی را در کشورهای فرنگی گوارا ی وجود نمایند . در این جهت ترکیه در بالا جدول شکم‌گردان اهل ایران جای دارد چون فرهنگ وتمدن غذایی مردمان ترکیه به ما ایرانیان مشابه است و اکثر وقت ها ما خوراکی‌های اصیل آنها‌را می‌پسندیم .

در‌این مقاله قصد داریم شایسته ترین و محبوبترین غذاهای اصیل ترکیه را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم . پس در ادامه‌ی مقاله همراه فاینداتور باشید تا بیشتر با غذاهای ترکیه آشنا شویم . دقت داشته باشید که اکثری از غذاهای این مرزوبوم دربرگیرنده کباب‌ها می شوند و ما فقط یک‌سری مورد از محبوب‌ترین آن ها را ابلاغ کرده‌ایم .

1 - دونر | Doner kebab

دونر کباب که ما آن را با اسم کباب ترکی می شناسیم بی‌تردید جذاب‌ترین و مشهورترین غذایی‌ست که در میهن ترکیه می‌توان تهیه و تنظیم کرد . به احتمال مضاعف با کباب ترکی شناخت دارید چون این گونه کباب در جمهوری اسلامی ایران نیز موجود است البته در ترکیه مضاعف محبوب‌تر است .

تهیه‌ی این طعام به صورتی است که گوشت‌ها روی سیخی عمودی قرار داده میگردند و آن گاه برای پخت گوشت‌ها از هر سو به سیخ حرارت میدهند و در غایت گوشت‌های به دست آمده را بریده و در اختیار مشتریان قرار می دهند . دونر نیز به صورت پرسی و نیز ساندویچی قابل خرید است .

5 - لحم عجین | Lahmacun

لحم عجین از جمله غذاهای ترک است که آن را در ارمنستان هم می توانید بیابید . گفته می شود که‌این خوراک را هلندی‌هایی که به ترکیه سفر کردند با خویش به‌این کشور آوردند ولی در صدق این مسئله جای تردید موجود است . ما ایرانیان اکثر اوقات لحم‌عجین را با اسم پیتزای ترکی می شناسیم به این ترتیب این خوراک برای ما نوعی کش لقمه محسوب می‌شود . اسم این طعام در گویش عربی به معنای گوشت و خمیر است که خوبتر ویژگی‌های این خوراکی لذیذ را ابلاغ می‌نماید .

لحم‌عجین خمیر ظرافت است که روی آن را با لایه‌ی ظرافت از مواد گوشتی می‌پوشانند . مواد با اهمیت تشکیل دهنده‌ی این خوراک گوشت چرخ کرده , سبزی ( جعفری ) , گوجه‌فرنگی , پیاز و بادمجان است . گهگاه چشم میگردد که در لحم‌عجین از کاهو هم استعمال نمایند . از یاد نبرید که‌این خوراک همانند پیتزاهای خانگی اهل ایران مواد متعددی ندارد و بیشتر روی مزه خوراک مانور داده می‌گردد . در‌صورتی‌که برای نخستین دفعه قصد آزمایش کردن این خوراک را دارید , می بایست بگوییم که یکبار آزمون کردن لحم‌عجین ارزشش را دارااست .

6 - پیده | Pide

پیده از آن پاراگراف غذاهایی است که از رستوران‌های گران قیمت و شیک گرفته تا در خیابان‌های ترکیه به فروش می رسد . ما ایرانیان پیده را هم همانند لحم‌عجین با تیتر پیتزای ترک میشناسیم . برای تهیه‌ی پیده , خمیر را به طریق قایق‌های کوچک فرم می دهند و باطن آن را با مواد متعدد مالامال می کنند . پیده‌های گوشت آوازه بیشتری دارا‌هستند که اکثر اوقات با موادی زیرا گوشت چرخ‌کرده و گوجه‌فرنگی صحیح میگردند .

واجب است بدانید که در اکثر وقت ها پیده‌ها از تخم‌مرغ استعمال می نمایند به همین خاطر مزه پیتزایی که در آن تخم‌مرغ به فعالیت رفته برای ما ایرانیان یه خرده خیره کننده است . همینطور بایستی بدانید که پیده‌ها به دور تا بدور خمیری می‌باشند و نباید برشته باشند . پیده‌ها بها ارزانی دارا هستند به همین علت اشخاص بخش اعظمی طرفدار آن‌ها می‌باشند اما این مسئله بستگی متعددی به سلایق شما داراست .