سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاهای اهل ایران که گردش گر ها می پسندند


آلبالو پلو | Albaloo Polo
آلبالو با ظواهر خوشگل و رنگارنگی که دارااست غذایی مجلسی به حساب آورده می شود و در بخش اعظمی از میهمانی ها و مراسم های قانونی سرو می شود . آلبالو پلو یکی خوشمزه ترین غذاهای اهل ایران است و آن را نیز با گوشت قرمز‌رنگ ( کوفته قلقلی ) و نیز با گوشت مرغ صحیح می نمایند . اصلاح کردن آلبالو پلو نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارااست و هرکسی نمی تواند آن را به نیکی صحیح نماید .


باقالی پلو | Baghali Polo
باقالی پلو در حالتی‌که با ماهیچه تنظیم شود یکی مجلسی ترین و لذیذترین غذاهای اهل ایران است و اکثری از اهل ایران ها و ولی فرنگی ها شیدا آن می باشند . برای تنظیم باقالی پلو , برنج سپید را با باقالی و زعفران ادغام می نمایند و در انتها ماهیچه گوسفند یا این که گوشت مرغ را در کنار پیش دستی قرار می دهند و سرو می نمایند .


لوبیا پلو | Loobia Polo
لوبیا پلو یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای اهل ایران است که سرو کردنش ترسیم و رسوم خاصی نیز داراست . لوبیا پلو را غالبا همراه با ته دیگ نان یا این که سیب زمینی , سالاد شیرازی , سبزی میل کردن و ماست می خورند که ترکیبی فراوان خوشمزه می شود . برای تنظیم لوبیا پلو , لوبیا سبز خرد شده را با گوشت و پیاز و رب گوجه خارجی و و چاشنی جات گوناگون ادغام می نمایند و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا دم بکشد و مهیا بشود .


ته چین | Tahchin
ته چین یک کدام از غذاهای اهل ایران دوچندان خوشمزه و زیباست که ظاهری فراوان شیک و مجلسی دارااست . جذاب است بدانید که فرنگی ها ته چین را به خاطر ظواهر زیبایش کیک اهل ایران نیز می نامند . ته چین را به صورت بی آلایش و همراه با مرغ , گوشت , بادمجان و … صحیح می نمایند ; ولی ته چین مرغ آوازه بیشتری دارااست .

جوجه کباب | Joojeh Kabab
اهل ایران ها شیفته گوشت می‌باشند و در بخش اعظم غذاهای اهل ایران گوشت مرغ یا این که گوسفند و گوساله حتما موجود هست . یکی خوشمزه ترین غذاهای گوشتی جوجه کباب است که روی ذغال کباب می شود و زیاد خوشمزه است . یک کدام از سنت های اهل ایران ها این است که هنگامی برای کمپینگ به دل فضای سبز می‌روند حتما مواد ضروری برای تهیه و تنظیم جوجه کباب را همراه می‌برند و به عبارتی جا روی ذغال و حریق جوجه ها را کباب می کنند! جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که دوچندان مخلوط خوشمزه ای است .


خورش بادمجان | Khoresh bademjan
بادمجان در بخش اعظمی از غذاهای اهل ایران به کارگیری می شود و مردمان کشور ایران شیفته آن میباشند . یکی خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه و تنظیم می شود خورش بادمجان است . برای تنظیم این خورش گوشت را با پیاز و چاشنی جات می پزند و آن گاه بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن بیشتر می نمایند . خورش بادمجان اکثر زمان ها با برنج سپید یا این که زعفرانی خورده می شود اگر چه آن را همراه با نان نیز می توان سرو کرد .


دلمه | Dolmeh
دلمه اشکال متفاوتی داراست و دلمه برگ موی , دلمه گوجه , بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله دارای شهرت ترین آنان میباشند . با این وجود , طرز تهیه دلمه برگ مو ی محبوبیت بیشتری داراست و بخش اعظمی از اهل ایران ها در بهار که برگ های انگیر نو و ترش و خوشمزه است این دلمه را تهیه و تنظیم می نمایند . دلمه در کشور‌ایران یک کدام از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به اکانت می‌آید , با این وجود امروزه در سرتاسر کشور‌ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود . مواد باطن دلمه ترکیبی از گوشت چرخکرده , سبزی دلمه ,