سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناخت با شایسته ترین گیاهان دارویی

شناخت با شایسته ترین گیاهان دارویی


گیاهان دارویی خاصیت اکثری دارا هستند . جنسینگ برای سردرد و ریحان برای سوهاضمه موءثر است . خاصیت رزماری , بابونه , قاصدک و دیگر گیاهان دارویی را درپی مقاله بخوانید .
از گیاهان دارویی می توان افزون بر هدف ها دارویی برای بهبود رایحه و مزه غذاهای متفاوت هم بهره برد , سوای این‌که بر کالری های طعام افزوده شود . همزمان , گیاهان دارویی فواید سالم بخش اعظمیهم وارد میکنند . در حقیقت , داروهای گیاهی هزاران سال است که برای معالجه بیماری های متفاوت مورد به کارگیری قرار میگیرند . بضاعت و توان های بهبودی و ترمیمی اشکال گوناگون گیاهان داروییمضاعف چشمگیر و شناخته شده می باشند . از دیگر گیاهانی که خواص بسیاری دارد می توان به شاه سپرم اشاره کرد. خواص شاه اسپرم بخصوص برای بانوان بسیار بوده و تنظیم کننده ی هورمون های آنها می باشد.

دانش امروزی هر چه بیشتر توان دارویی اشکال متفاوت گیاهان دارویی را تحت عنوان سلاحی موءثر در قبال بیماری ها - از مشکلات تندرست تا سرطان - صریح ساخته است . برهمین اساس است که گیاهان دارویی نیز به صورت نو و نیز کم آب شده در نقاط متفاوت دنیا دراختیار میباشند . در پی با بعضا از شایسته ترین گیاهان دارویی که تندرست بشر را افزایش می دهند , بیشتر آشنا می شویم.
ریحان
ریحان دارنده خصوصیت های آنتی اکسیدان , ضد التهابی , ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است . این گیاه معطر توان کاهش استرس از روش تهیه و تنظیم سطح های سروتونین که بر رفتار و خو تاثیرگذار است ,را داراست . با پایین در اختیار گرفتن نگه داشتن استرس , ریحان در بخش اعظمی موردها دیگر هم به خیر سالم آدم است .

نوشیدن چای تهیه و تنظیم شده از برگ های ریحان قادر است سوء هاضمه را از در میان پیروز شود , با علت سردرد نزاع نماید , سرطان سینه را مهار نماید , نفخ شکم را معالجه نماید , اشتها را ارتقاء دهد ,بریدگی ها و خراش ها را بهبود ببخشد , سیستم ایمنی تن را تقویت نماید , آنفولا‌نزا و سرفه را معالجه نماید و بخش اعظمی موردها دیگر .

شما می‌توانید از این گیاه دارویی تحت عنوان چاشنی در پخت و پز به کارگیری نمایید یا این که 10 تا 12 برگ آن را با معده خالی بجوید . همینطور , میتوانید دو یا این که سه توشه در طول روز چای ریحان بنوشید تا از تندرست خوب تر بهره‌مند گردید . برای تهیه و تنظیم این چای :

10 تا 15 برگ نو ریحان را در یک فنجان بزرگ بریزید .

دو فنجان آب جوش به آن بیش تر فرمایید .

یک درپوش روی فنجان قرار دهید و اذن دهید به بازه پنج دقیقه دم بکشد .

چای را صاف فرمایید و آن را بنوشید .

رزماری


رزماری یک گیاه دارویی دوستداشتنی و موءثر برای سالم بشر است . این گیاه دربردارنده کارنوزول و رزمارینیک , دو آنتی اکسیدان توانمند که نقشی اساسی در بهبود سالم بشر ایفا می نمایند , است . همینطور ,رزماری از خصوصیت های قادر ضد عفونی کنندگی , ضد سرطانی , و ضد التهابی فایده می‌برد .

یکی فواید جذاب اعتنا رزماری کارایی آن تحت عنوان یک محرک شناختی اثر گذار است و برهمین اصل , به بهبود یاد و تمرکز خیالی یاری می نماید .

رزماری با استرس نبرد می نماید , اضطراب را کاهش میدهد , سردرد را التیام می‌دهد , پرورش موی را تحریک می نماید , با درد مفاصل رویا رویی می نماید , التهاب را کاهش میدهد , گوارش را بهبودمی‌بخشد , از سرطان پیشگیری می نماید , و حمایت کننده سالم قلب و عروق است .

رزماری از رایحه و مزه توانمند سود میبرد و در سوپ ها , ساندویچ ها , سالادها , و . . . قابل به کارگیری است . همینطور , می‌توانید از برگ های نو یا این که کم آب شده این گیاه چای صحیح فرمایید .برای تهیه و تنظیم این چای :

یک یا این که یک و نیم قاشق رزماری را به یک فنجان آب داغ طولانی تر فرمایید .

روی فنجان یک درپوش بگذارید و اذن دهید به مقطع پنج دقیقه دم بکشد .

چای را صاف نمایید و در حالتی‌که هنوز گرم است , آن را بنوشید .