سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درست کردن رب گوجه تو یه جمع خانوادگی

 

محسن گفت که قراره کلی گوجه بخریم امسال. گویا مامان محسن گفته میخواد که بعد از چند سال رب درس کنه و به محسن گفته با آزیتا بیاید تا با کمک هم درس کنیم رب هارو . خونه باغ حاج خانم تو منطقه ای خارج از شهر و تو یه روستای کم سکنه به نام عباس آباد هست . بیشتر ساکنان روستا هم اونایی هستن که تابستونا میان اینجا و با شروع فصل کارو زندگی میرن شهر خودشون .

فصل برداشت گوجه این منطقه خیلی شلوغ میشه . با توجه به آب خوبی که تو منطقه هست ، کشاورزی و بخصوص کشت کوجه و هندونه خیلی رونق داره و روستاهای اطراف خیلی ها از این راه زندگیشون رو میگذرونن . کنار جاده ها همیشه پر میشه از کلبه هایی که دارن محصولات خودشون رو مستقیم میفروشن .

خلاصه امسال قرار شده بریم برای درست کردن رب ، ولی من بیشتر هدفم رو گذاشتم روی درست کردن سس گوجه.

طرز تهیه سس گوجه خانم جان بین همه ی خانواده زبانزده و همه تعریفشون رو میکنن. ما هم چندسال پیش که درست کرده بودن کلی برداشتیم و یه سالی با اونا زندگی کردیم : دی

خلاصه امسال قسمت شده که ما هم تو این پروسه کمک کنیم. مرحله ی اول با چیدن گوجه ها شروع میشه . چون خونه ی خانم جان حیاطش خیلی بزرگه همینجا گوجه ها رو کاشتن که رسیدگی بهشون هم راحت باشه . برای همین با دل و روحی باز و بدون استرس میریم سراغ چیدن گوجه ها ، یروز کلا چیدن گوجه ها وقت برد ، چون خیلی وقت بود که کاری به این سختی نکرده بودم کل بدنم بی حس شده بود و کلی خستگی اومد تو تنم ! اما خوب بهرحال یجوری راست و ریست کردیم .

بعد از چیدن گوجه ها اونها رو تکه تکه کردیم تا اماده کنیم برای له شدن . درست کردن سس گوجه هم مثل درست کردن رب گوجه هست فقط بعد اون غالبا انجام میشه و فلفل هم به سس اضافه میکنن که همین فلفل طعم اون رو به صورت کامل عوض میکنه . من به همراه محسن رفتیم تا از کلبه های اطراف روستا فلفل تهیه کنیم و برای همین تونستم تو ماشین کمی استراحت کنم :دی

برای یه نفر که از صبح تا شب کارش نشستن پشت سیستم و تایپ کردن هست گوجه چیدن اونم 50 سبد واقعا کار سختیه ! قبول کنید خب !

مرحله ی بعد هم درست کردن اجاق مخصوص هست که به روش سنتی درس میکنن تا بشه رب ها رو توی قابلمه های خیلی بزرگ داخل اون قرار داد . جدیدا دیدم که با گاز شهری درس میکنن ولی لذت رب و سسی که روی اجاق هیزمی پخته میشه یه چیز دیگست . سنتی و نوستالیژیه کامل!

تو قسمت بعد از ماجرای پختن رب و سس صحبت خواهم کرد . با من همراه باشید