سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پژوهشگران می گویند عصبانی شدن شمارا تپل مینماید


عصبانی شدن صرفا اعطا کرد کشیدن و حالت‌های روحی بد نیست . سه گونه عصبانیت داریم که هریک ویژگی‌ها و نشانه‌های یگانه خویش را دارا‌هستند . به صورت نمونه , سرزنش خویش , رفتارهای ریسک‌محور , اشک ریختن و زاری کردن‌های نابه‌جا و …

می بایست بدانید که عصبانیت آن‌طور که تصور می کنید نیز بی آلایش نیست . عارضه ها جانبی عصبانیت خیلی بیشتر از حرص تناول کردن و پشت راز گذاشتن تعدادی ساعت در خشم و کینه توزی است . یکی‌از دلایل جانبی عصبانی شدن که کمتر کسی از آن با خبر است , «اضافه وزن» است .

مضاعف ارگانیک است که انسان‌ها اگر چه وقت یکبار عصبانی شوند . البته این‌که دایما در چنین حالتی باشند به هیچ عنوان نرمال نیست . به همین خاطر در پی این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چرا می بایست خشم و عصبانیت خویش را در اختیار گرفتن نمایید . همراهمان باشید .

تمامی چیز با آدرنالین استارت می گردد

عصبانیت خیر صرفا تحریک شدن احساسات است , بلکه فرایندهای شیمیایی تن را هم دستخوش تغییر‌و تحول می نماید . وقتی که ما عصبانی می‌شویم , میزان ترشح آدرنالین در تن ارتقا مییابد . این هورمون آدم را برای روبه‌رو شدن با هیجانات شدید مثبت یا این که منفی فراهم مینماید و ادله با اهمیت اضطراب است .

از‌آنجا‌که جریان خون از ارگان‌های داخلی در سمت ماهیچه‌های تن جریان دارا‌هستند , هنگام عصبانیت نمی‌توانیم گرسنگی را شم کنیم . البته یک اثر به طور کامل موقتا و کوتاه‌مدت است . یعنی در واقع آتشی است تحت خاکستر .

بعد از این که میزان آدرنالین کاهش می یابد , شم می کنیم که انرژی نداریم و اضطراری است با تناول کردن طعام و خوراکی این فقدان انرژی را تامین کنیم . ولی حقیقت این است که ما تنها عصبی و مضطرب هستیم , این شم منجر می گردد تا اشتهای عصبی بیابیم و فارغ از تاءمل و بی‌وقفه خوراک و خوراکی بخوریم . این یعنی ما سراغ خوراکی‌های مضری می رویم که حس میکنیم منجر آسایش و راحتی ما میشوند و در چنین قوانینی به هیچ عنوان به سلامت یا این که ناسالم بودن خوراک توجهی نداریم .



برای پیشگیری از پرخوری عصبی چه کار بایستی کرد؟

کارایی فرمائید در مواردی که استرس دارید سراغ طعام و خوراکی نروید . بخصوص اگر این خوراکی خوراکیی شیرین مثل شیرینی میکادو باشد !  یا این که برای مثال می توانید با پیگیری یک رژیم غذایی سلامت خویش را در محدودیت قرار دهید تا زمانی سیر می‌باشید سراغ هیچ خوراکی یا این که آب میوه بیشتر نروید . این توجه‌ها یاری مینمایند که در گیر طولانی تر وزن نشوید .

اضطراب یکی عارضه ها حیاتی شکل‌گیری استرس است

اضطراب ( نگرانی ) سبب ساز ارتقا میزان استرس میگردد . دلیلش نیز این است که میزان هورمون کورتیزول ارتقا مییابد . بعلاوه , از آنجا این مشکل برای قلب و فشار خون زیان آور است , قادر است روی وزن آدم هم اثر بگذارد .

کورتیزول , قند خون را به چربی تبدیل میکند و از گوارش خوراک دوری میکند . در نتیجه‌ی این فرمان , شخص در گیر بیش تر وزن میگردد و این چاقی نیز میتواند برای تندرست همگانی تن به‌شدت زیان آور باشد .

برای پیشگیری از این عارضه چه می‌توان کرد؟

با ارتقا فعالیت‌های سرگرمی و ورزش همت فرمائید اذهان و احساسات منفی را از خویش بدور نمایید . در باشگاه ثبت‌نام فرمائید , کلاس آموزشی بروید یا این که هر کاری که بتواند اذهان منفی را از ذهنیت شما بدور نماید . با کار فیزیکی میتوانید در دست گرفتن ذهن خویش را هم در دست بگیرید .

زمانی در اختیار گرفتن پرخوری را از دست می‌دهید …

استرس روی خواب تاثیر منفی دارااست . خواب را از دیده بشر می گیرد و هنگامی نمیتوان به مقدار کافی خوابید , انرژی بشر نیز کاهش می یابد . همین منجر می گردد تا اشتهایمان برای کربوهیدرات دوچندان شود و سراغ نوشیدنی‌های شیرین , شیرینی و شکلات برویم .

به طور همزمان , برایمان مشقت بار می گردد که کنتارل کارهایمان را به دست داشته باشیم . فقدان خواب , کارکرد هورمون‌هایی که مسئول در اختیار گرفتن اشتها می‌باشند را هم به نیز می‌ریزد .