سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درست کردن مانتی ترکیه


مانتی
مانتی یا این که منتی یکی خوراکی‌های پربیننده در آشپزی افغانستان , قفقازی , آسیای مرکزی , اویغوری , حجازی و ترکی است . این طعام که در آن از گوشت چرخ کرده گوسفند , پیاز , سیر , گشنیز و فلفل سیاه , روغن و رب گوجه خارجی به کارگیری می گردد و در کاسه منحصر می‌چینند در بخار آب پخته می‌گردد و معمولاً با ماست یا این که چکه ( کشک ) صرف مینمایند .

در حالتی‌که تا به درحال حاضر این خوراک را طعم نکرده اید میتوان با اطمینان اعلام‌کرد که شما یکی‌از لذیذترین غذاهای ترکیه طعم نکرده اید اما نگران نباشید چون ما در‌این بخش از تارنما شما‌را با نحوه تهیه و تنظیم مانتی آشنا خوا هیم کرد .

مواد اضطراری :
سه استکان آرد
یکی تخم مرغ
یکی پیاز
250 گرم گوشت چرخ کرده
یک قاشق طعام خوری کره یا این که روغن نباتی
یک قاشق طعام خوری رب گوجه خارجی
ماست موسیر
آب
فلفل سیاه
فلفل قرمز‌رنگ
نمک
نعناع
سماق

 

طرز تهیه مانتی ترکیه
1 . پیاله نسبتا بزرگی برداشه و به داخل آن سه استکان آرد , یکی تخم مرغ , یک قاشق مربا خوری نمک و یک استکان آب ولرم ریخته و نیز می زنیم تا خمیری یک پارچه نتیجه ها شود .

2 . در پیاله دیگر یکی پیاز رنده شده , 250 گرم گوشت گوشت چرخ کرده , فلفل سیاه , فلفل قرمز رنگ و نمک با نیز ادغام می‌کنیم

3 . خمیری را که از سطح قبلی فراهم کرده بودیم را به دو نصیب معادل تقسیم کرده و هرکدام از خمیر ها را وردنه می کنیم تا گشوده خیس شوند بعد از آن خمیر های گشوده شده را در محلی مطلوب پهن کرده و با استعمال از خنجر خمیر را به صورت مربع های کوچک برش می‌دهیم .

بر روی خمیر های کوچک مربعی اندازه پاره ای گوشت نهاده و آن گاه کناره های خمیر را با استعمال از انگشت به یکدیگر میچسبانیم .

4 . مانتی های خمیری را به بازه زمانی 20 دقیقه داخل پیاله دارنده آب در حالا جوش ریخته و آب پز می‌کنیم .

5 . در یک تابه یک قاشق خوراک خوری کره یا این که روغن نباتی را آب کرده و به آن یک قاشق خوراک خوری رب گوجه خارجی بیش تر می کنیم . آنگاه این سس را بر روی مانتی ها که در اکنون آب پز شدن می باشند ریخته و به دوران پنج دقیقه دیگر نیز می زنیم .

6 . مانتی ها مهیا شده را به ظرف غذا ریخته و بر روی آن پاره ای دلخواه ماست موسیر , نمک و سماق طولانی تر می کنیم .

مانتی های خوشمزه مهیا میباشند , گوارای وجود